
تسلا مدل 3 مخل بزرگ بازار جهانی خودرو بوده است که به پرفروشترین خودوری الکتریکی یا برقی تبدیل شده است و از پشتوانههای اصلی بخش پریمیوم مانند BMW سری 3، آئودی A4 و مرسدس بنز کلاس C پیشی گرفته است.
برای سال 2024، بهبود یافته است، و به نحوی قیمت گذاری شده است تا قیمت تمام رقبای خود را کاهش دهد، قیمتی از 39990 پوند برای مدل پایه دیفرانسیل عقب
اگرچه این خودرو اکنون دومین خودروی الکتریکی پرفروش تسلا پس از مدل Y است (که دومین خودروی پرفروش در سال 2021 بوده است)، واضح است که کوچکترین تسلا قدرت ماندگاری واقعی دارد. حتی پس از اینکه رقبای جدیدتری مانند Polestar 2، Hyundai Ioniq 6، Kia EV6 و BMW i4 وارد صحنه و بازار شده اند، همچنان بخش کلیدی بازار EV باقی مانده است.
برای هر کسی که یک خودروی خانوادگی برقی سایز متوسط را خریداری می کند، نادیده گرفتن پروژه هایلند تسلا مدل 3 بهبود یافته غیرممکن است.
پس ما بررسی جامعی خوهیم داشت تا موارد گردآوری شده در ذهن تو را توضیح دهیم.
چه نسخه هایی از تسلا مدل 3 2024 موجود است؟
دو نوع از مدل 3 به روز شده در سال 2024 به فروش می رسد: مدل 3 معمولی با محرک عقب، به علاوه نسخه دو موتور چهار چرخ متحرک به نام Long Range. مدل پرفورمنس قرار است در سال 2024 دنبال شود، و اگرچه قیمتهای تسلا دائما در حال تغییر است، به نظر میرسد این شرکت برای مدلهای غیرانتخابی خود (مدل های بدون تغییرات آپشنی توسط خریدار) فوقالعاده رقابتی است:
قیمت price مدل model
£39,990 تسلا مدل 3 دیفرانسیل عقب Tesla Model 3 Rear Wheel Drive
£49,990 برد بلند تسلا مدل 3 Tesla Model 3 Long Range
بررسی , تغییرات تسلا مدل 3 (2024)
به روز رسانی هایلند جایی بین یک فیس لیفت کامل و یک به روز رسانی از مدل سال قرار دارد. با بیش از دو میلیون نسخه از مدل 3 که از سال 2016 ساخته شده است، واضح است که این شرکت نیازی به بازنگری ندارد و به این ترتیب، این یک بهروزرسانی تکاملی برای تجربه بهتر طرفداران این خودرو است. بنابراین، پالایش و کارایی را در درجه اول هدف قرار داده است.
- استایل به روز شده با چراغ های کم عمق تر
- کاهش 30 درصدی صدای باد
- بهبود آیرودینامیک
- ضریب درگ 0.219
- بدون تغییر در باتری ها و موتورها
- تغییرات اصلاحی شامل شیشه های آکوستیک دو جداره
- بهبود بوش های تعلیق
- عایق بندی بهترو کم شدن صدا
در داخل شما یک فرمان جدید (با کنترل های نشانگر یکپارچه)، طراحی داخلی بروزتر، دارای تهویه هوای مناسب، گرم کم و سردکن صندلی ها، و یک صفحه نمایش مرکزی 15.4 اینچی به روز شده و بزرگتر از قبل دارید. همچنین نورپردازی جدید و صفحه نمایش 8.0 اینچی برای راحتی بیشتر سرنشینان عقب قرار داده شده است.
طراحی و مهندسی
تسلا 3 با طول 4694 میلیمتر و عرض 2088 میلیمتر همراه با آینه های جانبی، کوتاهتر از خودروهای قدیمیتر مانند BMW سری 3 و آئودی A4 است. همچنین به لطف دماغه پایین، عقب باریک و شیشه های جانبی بزرگش ، بهطور قابلتوجهی تسلا را از رقبا متمایز می کند و چراغهای جلوی باریکتر جلوهای تهاجمیتر از قبل به آن میدهند.
همچنین به جای درب صندوق عقب دارای یک قسمت معمولی در عقب خودرو است، و اگرچه لولای صندوق عقب هوشمندانه ظاهر می شود، اما با این حال کمی عملی بودن را از دست می دهد. با این حال هنوز هم یک ماشین متمایز است. هر کسی که علاقه کمی به این خودرو داشته باشد می داند که شما در حال رانندگی با چه خودرویی هستید.
فضای داخلی تسلا مدل 3: یک کابین ساده و کم حجم
همین که به داخل خودرو نزدیک می شوید،متوجه می شوید که این خودرو کارها را متفاوت و خلاقانه انجام می دهد و هیچ کلیدی وجود ندارد، بلکه از کارت RFID استفاده می کنید یا می توانید از طریق تلفن هوشمند و گوشی خود به ماشین دسترسی داشته باشید.
این یک کابین حداقلی است. شیشه جلو پانوراما است و رو به سمت پایین قرار گرفته است ، به این معنی که دید رو به جلو را افزایش و فرمانپذیری راننده را بهتر می کند، حتی اگر صندلی توسط راننده در موقعیت بالا قرار نگرفته باشد. سانروف شیشه ای تمام قد و پاناروما، داخل خودرو را روشن و مطبوع می کند و کف آن صاف است.
روی کنسول وسط هیچ دکمه ای وجود ندارد، فقط یک جفت دستگیره غلتکی روی فرمان، چهار کلید پنجره روی در و (روی صندلی به صورت مخفی) تکیه گاه برقی معمولی و تنظیم کننده های squab وجود دارد. اما میتوانید همه چیز را از طریق صفحه نمایش لمسی کنترل کنید.
خوشبختانه، صفحه نمایش 15.4 اینچی به خوبی به روز شده است و با وضوح بالا و منطقی و سیستم ناوبری خوب باعث تجربه بهتری خواهد شد.همچنین نور صفحه بهتر از قبل است و استفاده از آن آسانتر شده است، ولی هنوز هم با Apple CarPlay یا Android Auto سازگار نیست.
بررسی تسلا مدل 3 (2024).
در زیر صفحه نمایش دو پد القایی ثابت وجود دارد که امکان شارژ بی سیم تلفن شما را فراهم می کند. با این حال وقتی تلفن شما در آنجا قرار میگیرد کمی آزاردهنده است زیرا اعلاتنهای تلفن کمی تو مخه و توی صورتت چشمک میزنه .
بهطور غیرمعمول، یک بزرگسال قد بلند میتواند بهراحتی در صندلی وسط عقب بنشیند و این به لطف یک کنسول وسط طراحی شده هوشمندانه با فضای کافی برای پای شخص پنجم است. ولی باز هم با این حال، کسانی که در عقب هستند، سر خود را نزدیک به سقف پانوراما می بینند، و اگر راننده در پیچ ها پر شتاب رانندگی کند خطر برخورد و ضربه به سر بر روی ریل بزرگ بالای پنجره وجود دارد.
همچنین می توان به دستگیرههای کرومی نازک و غیرمعمول درب ها اشاره کرد که هیچ حالت نمایشی با بازشونده خودکار وجود ندارد و باید به یک سرش ضربه بزنید و بقیه دستگیره را به سمت بیرون بکشید تا به صورت دستی باز شود. درب ها از داخل به طور متفاوتی باز می شوند با یک کلید ساده درب که دقیقاً شبیه دکمه پنجره برقی است.
کیفیت نسبت به قیمت قابل قبول است و البته که قیمت در مدل 2024 دوباره افزایش پیدا کرده است. این یک تغییر پلکانی نسبت به مدل S قدیمی است و میتوان گفت که کاربران در این رنج قیمت با استفاده از تریم و مواد مورد استفاده بهتر انتخاب راحت تری خواهند داشت و مواد لطیف و نرم در خودرو به کار رفته است.
تجربه رانندگی کردن با تسلا مدل 3 (2024)
مدل 3 تقریباً بی صدا و بیش از حد قابل قبول و سریع است و عادت کردن به صدای کم و افزایش شتاب زمان می برد. شما به سرعت متوجه خواهید شد که رانندگی در همه جا برای برد باتری کافی نیست، بنابراین باید الگوی استفاده از خودروهای برقی را بلد باشید.
استحکام بدنه خوب است و اصلاح کلی نسبت به نسخه قدیمی گامی رو به جلو بوده است. سیستم تعلیق به خوبی هماهنگ و محکم است و در جذب صدای جاده بسیار خوب عمل می کند. یک آزمایش خوب برای این امر در یک بخش بتنی از بزرگراه نزدیک به دفتر منطقه ای جدید تسلا در میدلندز بود که عملکرد بسیار خوبی از خود به جا گذاشت.
فرمان سریع به مدل 3 چابکی خوبی می دهد که برای یک اتاق 1800 کیلوگرمی چشمگیر است. شما میتوانید حالت فرمان را بر اساس تنظیمات شخصی خود تنظیم کنید و برای ایرانی ها اندازه مناسبی به نظر می رسد. یک شکل جمع و جور خوب برای جاده های شلوغ. همچنین چابکی و تیز بودن چشمگیری را برای اتاقی با وزن نزدیک به دو تن ارائه می دهد.
حال به چند مشکل ارگونومیک اشاره میکنیم. ستون های A شیشه جلو به طور قابل توجهی ضخیم هستند و همچنین فرمان ضخیم نسبتاً زشت . یکی از جزئیات عجیب و غریب که دیده می شود، پوشش اطراف دوربین رو به جلو است که در بالای شیشه جلو قرار گرفته است، که هر بار به آینه عقب نگاه می کنید، دید جلو را پنهان می کند.
عملکرد اتوپایلوت در تسلا 3
اتوپایلوت برای آزادراه های طولانی و مستقیم آمریکایی طراحی شده است اما ما علاقه مند بودیم ببینیم که سیستم Autopilot چگونه در بزرگراه های شلوغ و پرتراکم دیگر کشورها عمل می کند که در کل، به خوبی کار میکند و برای مدل 2024 بهبود بیشتر یافته است و میتوانید ببینید که با هر بهروزرسانی نرمافزار، سیستم بهتر دارای خطا کمتری میشود و توانایی بیشتری برای مقابله با موقعیتهای شلوغ پیدا میکند.
برای کار با آن، روی کنترل اسکرول سمت راست روی فرمان ضربه بزنید (یک بار برای کروز تطبیقی، دو بار برای اتوپایلوت)، سپس فقط دستان خود را روی فرمان قرار دهید و ماشین را راهنمایی کنید. وقتی میخواهید لاین را تغییر دهید، روی نشانگر ضربه بزنید و منتظر بمانید تا ماشین به آرامی شما را در بین خطوط هدایت کند. در مورد اتوپایلوت در بزرگراه های بریتانیا، عملکرد خوبی ندارد. این سیستمی است که برایرانندگی آرام طراحی شده و در عین حال هوشیاری کامل را در جاده پیش رو حفظ می کند.
تازه کارها قطعاً به زمان نیاز دارند تا با حساسیت آن سازگار شوند، و برای مواقعی که ترمز را بدون هیچ دلیل مشخصی فشار می دهد، باید این سیستم را ببخشید. به عنوان یک کمک رانندگی نیمه خودکار، تقریباً برای رانندگان صبور و حساس بریتانیایی و اروپایی ایجاد شده است.
خدمات کمتر از حد ایده آل به مشتری که توسط برخی از مالکان خودروی تسلا در کشورهای واردکننده گزارش شده است که نکته مهمی است که باید در نظر گرفت، زیرا اعتماد به سختی به دست می آید و به راحتی از دست می رود. تسلا در حال سرمایه گذاری گسترده در بریتانیا و کشورهای واردکننده است و در حال ایجاد زیرساختی برای حمایت بهتر از صاحبان خود است. و این بسیار مهم خواهد بود زیرا میتواند بخشی از خریداران را جذب می کند.
مشخصات فنی تسلا مدل 3
بدون قیمت غیر قابل فروش در ایران قابلیت فروش در ایران - قیمت
245 اسب بخار از طریق یک موتور الکترونیکی 245bhp via a single e-motor Engine - موتور
گیربکس تک سرعته، دیفرانسیل عقب Single-speed transmission, rear-wheel drive Transmission - انتقال قدرت
5.8 ثانیه 0-60 مایل در ساعت، 125 مایل در ساعت، برد 344 مایل WLTP 5.8sec 0-60mph, 125mph, 344-mile range WLTP Performance - کارایی
1765 کیلوگرم / فولاد و آلومینیوم 1765kg/steel and aluminium
Weight / material - وزن / مواد
4719/1933/1440mm 4719/1933/1440mm Dimensions (length/width/height in mm): - ابعاد (طول/عرض/ارتفاع بر حسب میلی متر):